Friday, May 31, 2013

bunyi macam senang

dulu

masa aku nak usya ex aku
makan bulan
makan tahun
baru aku berani cakap

sekarang

nak try yang baru pun sama
makan bulan
tahun je belum sempat makan lagi
pun tak berani cakap

end up
aku jugak masuk angin keluar asap

bunyi macam senang

aku ada kawan
kalau bab adjust awek
dia champion

entah apa minyak dia calit
entah apa ilmu dia tuntut
borak sikit-sikit dah dapat nombor
adjust sikit-sikit dah kapel

bunyi macam senang

tak payah bbm
tak payah wassap
tak payah twitter 
tak payah fb

ini aku dah habis kerah 
segala jenis pelusuk teknologi
segala jenis medium sosial
pun macam tu jugak

bunyi macam senang

sama ada ni perihal self confident
atau perihal salah cara approach
atau perihal salah orang

entah

kau lelaki
takkan nak tunggu perempuan bagi hint
kau lelaki
make a move

pull the trigger
swing the bet

bunyi macam senang

tapi aku tak suka cara senang

biar hard sikit
biar kental sikit
baru kau appreciate
baru kau tau nilai dia

susah dapat
susah lepas

itu konsep dia

bunyi macam senang
tapi bunyi tak seindah rupa


p/s : boleh buat novel cerita aku ni barangkali

p/s (II) : cerita camni ada hati nak buat novel

p/s (III) : si ketom perli aku buat 'p/s' ni. biar ahh. aku ada banyak 'p/s'. kau ada?

p/s (IV) : kenapa aku mula suka tulis entri sekerat-sekerat ni

p/s (V) : kenapa aku mula suka tulis entri luahan hati ni. ah pedulik apa. *flip rambut*








No comments:

Post a Comment